Friday

Cara Makan XXS Xtra Xtra Small

Alhamdulilah, ramai yang tanya Aza macam mana kan caranya makan XXS Brunei ane?
.
Semakin lama semakin ramai yang peka dan ingau kan kesihatan sendiri. Tambahan tah lagi di Brunei masa ane penduduk nya di kira tinggi peratus obesiti nya di banding kan dengan peratus negara jiran jiran kitane..
.
Membari ijap jua tu penyakit kronik pun makin banyak di kalangan anak-anak muda karang ane.
.
So bagus jua tane awal mengetahui kan penting  nya kesihatan tane ane.
.
Ok now, Aza kan kongsikan dengan biskita Cara makan XXS Brunei ane. Mudah saja macam membaca ABC.
.

*CARA MAKAN XXS*================


✅ Mkn 1 bj sebelum sarapan pagi Daily.
(jika ada sakit Dugal sebaiknya mkn selepas sarapan dlm 45 minit selepas, supaya XXS lebih menyerap dengan lebih berkesan )

✅ Minum air putih 2 ke 3 ltr per day yang secukupnya, BEST air adalah Air Suam (amalkan angat-angat ngilu kuku ada panas sikit)

✅ JANGAN SKIP makan Launch, makan sikit saja pun dah cukup, jgn langsung nda ada mkn. The best makan is sikit-sikit dan malar makan dan pastikan makan Healthy Food, bukan Junk Food cayang...

✅ KURANGKAN makan makanan jenis carbohydrate sebelum jam 7 mlm makan. Jika rasa lapas mkn soup atau jenis Buah atau fruit juice. 



✅ Jgn minum coffee, tea atau jenis minuman yg Tinggi caffein dan minuman bergas, durian dan susu. kalau biSkita nda dpt tinggal kan jua so kesannya akan bkurangan di compare bisdurang yg nda minum caffein atu. so sebaiknya kita tahan tah dulu minum minuman jenis caffein atu untuk melihat banarkah nda bkesan kah nda XXS ane arah biskita..

Nah senang kan...





Untuk biskita yang punya masalah sakit jantung darah tinggi dan diabetes dan menyusukan bby below 6 mths nda bule makan xxs ane k.









Nanti Aza akan kongsikan kenapa makan XXS ane nda jua mau turun-turun nya, kenapa ya tu ah?

Nah ada pasal nya tu... Nex cerita lagi Aza akan kongsikan ya... sibuk kami ah masa ane Expo di Indoor Stadium ane. Karnival Penguna Antarabangsa. Bah kastah turun ke Indoor Stadium Hassanal Bolkiah Brunei, Booth No 64. 


Kenapa mesti singgah rah booth kami? Only at EXPO ane saja...


1.Biskita dapat Instant Free Gift setiap Pembelian $50 keatas!
2.Pembelian $20 keatas dapat Join Member tarus.
3.No Fee Registration untuk join member di Nurazashake Mini Shop 
4.Once dah Join member dapat Collecting Point untuk redeem with $$$
5.Collecting point atu dapat jua di redeem with balian other produk dalam Nurazashake Mini Shop
6. Diskaun price on certain product sehingga mencecah 50%!!!!

and many more....


Bah jangan lupa esuk Ahad Last day nya kami d Expo Karnival Penguna Antarabangsa Indoor Stadium Hassanal Bolkiah Berakas, Brunei Darussalam.







No comments:

Post a Comment